Teoretycznie wszyscy wiemy, jak ogromny wpływ na nasz organizm ma prawidłowe odżywianie. Jednak w praktyce bywa różnie. Co więcej, brakuje nam czasu, by studiować poradniki i precyzyjnie planować posiłki.
Poniższy artykuł ma na celu przybliżenie w telegraficznym skrócie tego, co ważne dla przyszłych Rodziców.

  1. Zwiększanie libido i zdolności do przeżywania orgazmów przyszłej Mamy wspiera płodność.

    Aby skutecznie przyczynić się do osiągniecia takiego efektu można m.in. wybierać potrawy, w których zawarty jest CYNK. Nie tylko zwiększa libido przyszłej Mamy, ale jednocześnie chroni przed zaburzeniami miesiączkowania czy rozregulowaniem się cyklów menstruacyjnych. Dodatkowo zabezpiecza przed zmęczeniem i stanami depresyjnymi. Dla przyszłego Taty CYNK również daje miarodajne korzyści. Zaczynając od usprawnienia pracy narządów płciowych, poprzez wsparcie prawidłowej potencji i ochronę przed problemami ze wzwodem. Kończąc na zabezpieczeniu przed zmniejszeniem poziomu testosteronu i objętości nasienia.
    Spory zapas CYNKU znajdziemy w nasionach roślin strączkowych, jajkach, mięsie, mleku i produktach mlecznych, a także w produktach zbożowych z pełnego przemiału, np. pieczywo razowe lub graham czy kasze. Mamy nadzieję, że teraz z myślą o wymienionych wyżej korzyściach – zdrowa ciemna kanapeczka z humusem będzie jeszcze lepiej smakowała. Być może nawet wygra z szybkim hot-dogiem.

  2. Zwiększanie objętości nasienia i ruchliwości plemników to większa SZANSA na ciążę.

    Czasem wystarczy uzupełnienie diety o KWAS FOLIOWY. Okazuje się, że intensywnie wspiera nie tylko przyszłe Mamy, które z reguły przyjmują go już na kilka tygodni przed planowaną ciążą. Do tej pory kojarzony z wpływem na prawidłowy przebieg ciąży, wspomaganiem rozwoju układu nerwowego zarodka oraz funkcjonowania układu krwiotwórczego. Tymczasem KWAS FOLIOWY jest bardzo ważnym elementem również dla przyszłych Ojców, ponieważ zwiększa objętość nasienia oraz ruchliwość plemników. Poza popularnymi suplementami najwięcej kwasu foliowego znajdziecie w wątróbce, czerwonym mięsie, rybach, burakach, a także w suszonych morelach, orzechach i roślinach strączkowych.

    3. Żelazny popęd płciowy przyszłego Taty może wspomagać dojrzewanie komórki jajowej przyszłej Mamy.

    Jeśli przyszły Tata zdecyduje dbać o swój popęd płciowy oraz prawidłowe funkcjonowanie narządów płciowych również poprzez dietę, to… jest duża szansa, że przyszła Mama będzie spożywała podobne posiłki. Dzięki temu wspólnie uzupełnią ŻELAZO, które u kobiet nie tylko wspomaga dojrzewanie komórki jajowej i zarodka, ale również zapobiega niedokrwistości czy osłabieniu. Zatem planując ciążę warto wzbogacić dietę o wątróbkę, czerwone mięso, ryby, buraki, korzeń pietruszki, suszone morele, orzechy i rośliny strączkowe.

    4. Wszyscy wiemy czego NIE WOLNO, ponieważ szkodzi zdrowiu.

    Zatem w tym punkcie, zamiast oczywistej listy używek i niezdrowych potraw dodamy, że WOLNO jeść tłusty nabiał, ponieważ u kobiet niedobór białka rodzi ryzyko niepłodności owulacyjnej, zmniejsza poziom estrogenów i progesteronu we krwi, skutkując nadmiarem męskich hormonów płciowych. Natomiast u mężczyzn niedobór pełnotłustego nabiału zaburza równowagę hormonalną, odpowiadającą za produkcję testosteronu oraz potencję. Co więcej…
    planując ciążę WOLNO i warto jeść potrawy pełne nienasyconych kwasów tłuszczowych takie jak ryby morskie, oleje roślinne i avocado. Natomiast doskonałym dodatkiem będzie witamina E zawarta w orzechach laskowych, warzywach liściastych i wymienionych już wcześniej olejach roślinnych.

    Na zakończenie w ramach ciekawostki pytanie: Co ma wspólnego praca w ogrodzie z szybszym poczęciem?

    Okazuje się, że to z pozoru dziwne pytanie prowadzi do bardzo ważnej podpowiedzi dla przyszłych Rodziców. UDOWODNIONO, że ruch o średnim natężeniu jak spacery, jazda na rowerze, a nawet praca w ogrodzie wiąże się z szybszym poczęciem dziecka. Badania naukowców wykazały, że aktywność fizyczna wspiera równowagę energetyczną organizmu. Jednak co najważniejsze – właśnie w stanie równowagi łatwiej przebiega prawidłowe jajeczkowanie i tym samym zwiększa się SZANSA NA CIĄŻĘ.

    Podsumowując: odpowiednio zbilansowana dieta połączona z odrobiną ruchu mogą bardzo pomóc przyszłym Rodzicom. Zatem warto sprawdzić z pomocą wykwalifikowanych specjalistów, gdzie w organizmie należy uzupełnić niedobory i tym samym zrównoważyć ważne mikroelementy, witaminy oraz minerały.
    Natomiast w razie potrzeby uzupełnienia wiedzy z zakresu leczenia niepłodności, proponujemy wpis Etapy i EMOCJE

    Dla nas najważniejszy jest CZŁOWIEK
    Specjalistyczne Centrum Medyczne OVUM

Dodaj komentarz

scroll top